AdSense

AdSense is een van de meest onderschatte verdienmodellen van website beheerders en contentmakers op het internet. Adsense is het advertentienetwerk van Google en iedere dag worden er bakken met geld verdiend dankzij dit programma. Dankzij dit programma is het zelfs mogelijk om geld te verdienen met websites die geen producten verkopen zoals informatiepagina’s of blogs. Google AdSense wordt het meeste gebruikt bij het YouTube adverteren. De grootste contentmakers op YouTube kunnen met het geld dat hiermee wordt verdiend een goed leven leiden. Het grootste voordeel van AdSense is dat het helemaal geen kosten aan gebonden zijn en dat je gelijk aan de slag kan.

Inkomsten genereren via YouTube

De twee meest voorkomende manieren om geld te verdienen met YouTube filmpjes zijn advertenties en sponsors. Echter, krijgen meestal alleen de grootste YouTube kanalen een sponsor. Vandaar dat de kern verdien methode YouTube adverteren is. Dankzij van Google AdSense krijgen deze YouTubers een bepaald geldbedrag voor elke keer dat de advertenties worden bekeken. Het opzetten van een campagne met advertenties op het YouTube kanaal is in zijn geheel gratis. Je moet alleen er voor zorgen dat er genoeg kijkers zijn die je video’s (en dus ook de advertenties) te zien krijgen. Dit betekent dat YouTubers op zowel de content van de video als de marketing moeten optimaliseren willen ze geld verdienen met YouTube adverteren. Schakel Google Ads specialisten in als je hierbij ondersteuning nodig denkt te hebben.

YouTube marketing

Contentmakers op YouTube doen er natuurlijk alles aan om het meeste aantal kijkers naar zijn of haar video’s toe te trekken. Het kan zijn dat de video van een enorm hoge kwaliteit is, maar dat het niet de gewenste doelgroep bereikt. De YouTubers maken gebruik van bepaalde technieken om de doelgroepen te bereiken. Denk hierbij aan het plaatsen van hashtags in de omschrijving, een zeer pakkende titel en een zeer aantrekkelijke thumbnail. De meeste contentmakers gebruiken een techniek genaamd clickbait, om zo veel mogelijk kijkers op de video te laten klikken. Hierdoor wordt er minstens één advertentie gezien, wat weer een positieve invloed heeft op de contentmakers’ portemonnee.